متن يادداشت کيهان به شرح زير است:
اين اعتراض ها در چند مورد عصبانيت شديد خاتمي را در پي داشته است. اعتراض کنندگان دستورپذيري خاتمي از مايکل لدين، دستيار سابق رامسفلد و مشاور ويژه ديک چني را بي توجهي اصلاح طلبان به حفظ استقلال اين جريان سياسي مي دانند و در موردي نيز يکي از معترضان به خاتمي لقب "وطن فروش" داده است.
اين گزارش مي افزايد که خاتمي و موسوي اصرار دارند، پيشنهاد رفراندوم از سوي خاتمي را با دستورالعملي که "مايکل لدين" صادر کرده بود بي ارتباط و تصادفي معرفي کنند! و يکي از نزديکان خاتمي نيز به تعدادي از معترضين گفته است، بر فرض ارتباط ميان دستورالعمل مايکل لدين و پيشنهاد خاتمي نمي توان اقدام خاتمي را وابستگي به بيگانگان و يا وطن فروشي ناميد بلکه "تعامل"! واژه مناسب تري براي آن است.
گفتني است در پي آشفتگي ناشي از افشاي پشت صحنه پيشنهاد رفراندوم از سوي خاتمي و ارتباط مستقيم و غيرقابل انکار آن با دستورالعمل مايکل لدين و مؤسسه "آمريکن اينترپرايز" سردمداران جبهه اصلاحات دو محور زير را براي فرار از اين رسوايي در دستور کار تبليغاتي خود قرار داده اند.
1- خودداري از مانور بيشتر روي پيشنهاد خاتمي با اين منظور که به تدريج در اذهان عمومي به فراموشي سپرده شود. در اين راستا به روزنامه هاي زنجيره اي و سايت هاي وابسته اکيدا سفارش شده است که به پيشنهاد رفراندوم دامن نزنند.
2- تصادفي دانستن رابطه ميان دستورالعمل مايکل لدين و پيشنهاد خاتمي به گونه اي که اين دو حرکت کاملا جداگانه و بي ارتباط با يکديگر تلقي شود! اين محور نيز در شماره ديروز روزنامه اعتماد کليد خورد و اين روزنامه در حاشيه گزارش خود از نامه مشترک موسوي، کروبي و خاتمي به مراجع تقليد نوشت.
بعد از ارائه راهکار رفراندوم از سوي خاتمي، اصولگرايان آن را "ساختارشکنانه تر" ناميدند و کيهان خاتمي را با مايکل لدين مقايسه کرد. اين در حالي است که روزنامه کيهان خاتمي و مايکل لدين را با هم مقايسه نکرده بود بلکه با ارائه اسناد غيرقابل انکار نشان داده بود که پيشنهاد خاتمي به دستور مايکل لدين ارائه شده است. فاعتبروا يا اولي الابصار!

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا